perjantai 24. tammikuuta 2014

Ärsytys x100!

Eilen juttelin puhelimessa hyvän ystäväni kanssa. Jotenkin tuli puheeksi minun luonteeni. Kerroin, että koko raskauden ajan ja Milean syntymän jälkeen olen ollut kuin viilipytty. Tietysti minuakin jotkut asiat ärsyttää, mutta en hermostu yhtään niin helposti kuin ennen. 

Mikäs MINUA sitten ärsyttää? 

Jos nyt puhutaan ajankohtaisista aiheista, niin ehdottomasti pinnalle nousee rokotukset. Niinkuin varmasti jokainen, myös minä olen lukenut Lohjalla eräässä koulussa olevasta tuhkarokko-tapauksesta. 

Mitähän mahtaa liikkua niiden vanhempien päässä, jotka eivät halua lastaan rokottaa?! Mikä on syy siihen, ettei rokotteita haluta pistettävän? Mikä silloin on paremmin? Mikä voi olla niin hyvä syy, että lähtee "leikkimään" oman lapsensa terveydellä? Onhan se kamalaa, kun lasta pistetään ja sen seurauksena hetken itkee. Not.

Eivätkö ne ihmisparat ymmärrä sitä, ettei nämä taudit joita vastaan rokotetaan, tule samantien, vaan vuosien, jopa kymmenen vuoden päästä? Ilmeisesti eivät. 

Asia, joka nostaa minulla verenpaineet taivaisiin, ovat itsekeskeiset ja typerät ihmiset. Ihmiset, jotka moralisoivat muiden tekemisiä, ja koko ajan kehuvat itseään ja omia tekemisiään. Tähän vielä lisättynä itsensä julki-tuominen ja kehujen kalasteleminen. Ai että, miten ottaa pannuun!!

Ja yksi mitä en voi sietää, että sosiaalisessa mediassa puhutaan toisten ihmisten asioita, jotka aika-ajoin ovat erittäin arkoja. Eiköhän tällaiset asiat pidetä ihan omana tietona.

Nyt kun pääsin vauhtiin, kerrottakoon vielä että minulla alkaa keittää ja kovin, kun vien roskat ja roskiksessa on pahvia!!! SIIS PAHVIA!! KOKONAISIA LAATIKOITA!! Pahvinkeräyksiä on ripoteltu ympäri kylää ja jokainen joka kaupassa käy tai vie lapsensa tähän lähi-päiväkotiin, ajaa pakosti keräyksen ohi. JA SILTI SITÄ PAHVIA SIELLÄ AINA ON! Olen monesti niitä laatikoita sieltä roskalaatikosta ottanut pois ja jättänyt roskakatoksen lattialle. Ja aina joku avulias-aatu ne laittaa sinne takaisin. EI NÄIN!

Ja kaikki nyt muistakoon, että nämä ovat vain minun ajatuksia ja mielipiteitä.

Mukavaa viikonloppua!

-Jemina-

2 kommenttia:

  1. Ja nyt tämä tyttö pääsi lukemaan vasta pitkästä aikaa muuttorumban jäljiltä, ja voi kettu että myös minua ärsyttää ne saamarin pahvit roskiksessa! Voi että kun ihana kun niitä nyt itse täällä pääsee polttamaan, mutta kuinka voi olla vaikeaa niitä viedä siihen noin 500m päähän kiskalle, tai ihan kauppareissuilla. Ja kuinka se oli niin hankalaa täyttää taimmaiset roskikset. Ne ammottivat aina lähes tyhjyyttään, kun taas etummaiset muutama tursuivat! ARGH! Ehkä se siitä...... Tsemppiä, tiedän tunteesi.

    VastaaPoista